Live από πέρασμα Stelvio: Οδηγούμε το πρώτο SUV στην ιστορία της Alfa Romeo!
Το Σεντ Μόριτς είναι ένα χωριό κοντά στα σύνορα Ιταλίας, Ελβετίας. Φτάσαμε εκεί οδικώς από Μιλάνο. Η απόσταση είναι 190km και χρειαστήκαμε κάτι περισσότερο από δυο ώρες μέχρι εκεί κινούμενοι σύννομα με την Alfa Romeo Giulia που φορούσε τον 2.0lt κινητήρα βενζίνης απόδοσης 200PS με το 8αρι κιβώτιο της ZF. Μας εντυπωσίασε το αυτοκίνητο, αλλά το θέμα μας είναι άλλο.
Το Σεντ Μόριτς βρίσκεται σε υψόμετρο 1860m και είναι χτισμένο στις παρυφές μιας λίμνης, τυπικό σκηνικό για την Ελβετία. Αποτελεί συνήθη προορισμό για όσους ασχολούνται με το σκι, εκεί διοργανώνονται και πολλοί διεθνείς αγώνες. Περπατώντας το μεσημέρι στην λίμνη σε εντυπωσιάζει η ομορφιά και η ησυχία του τοπίου. Όπως και η ευλαβική τάξη των Ελβετών, ο σεβασμός στον άνθρωπο, η ασφάλεια.
Είχε λιώσει σ' ένα σημείο το νερό της λίμνης και υπήρχαν δεκάδες ταμπέλες που σε προειδοποιούσαν. Η περίμετρός της οριοθετημένη με ένα μονοπάτι εκπάλγου καλλονής, αλλά και παγκάκια μέσα στην παγωμένη επιφάνεια της λίμνης για τους πιο τολμηρούς.
Το κιόσκι με το σωσίβιο και το άγκιστρο στην όχθη της λίμνης είναι ενδεικτικό του τρόπου σκέψης και του σεβασμού για την ανθρώπινη ζωή. Είχε δεκάδες τέτοια γύρω γύρω. Επίσης μου έκανε τρομερή εντύπωση ότι όλοι είχαν λουρί στο σκύλο, ή τον ακινητοποιούσαν όταν πλησιάζες για να μην ενοχληθείς.
Η Alfa Romeo επέλεξε το συγκεκριμένο σημείο για την παρουσίαση της Stelvio επειδή βρίσκεται κοντά στο πέρασμα Στέλβιο. Πρόκειται για το ορεινότερο πέρασμα των Ιταλικών Άλπεων στα 2758m. H θρυλική διαδρομή περιέχει 75 στροφές 180 μοιρών και θεωρείται ιδιαίτερα δύσκολη, κάτι ευρέως γνωστό στην ποδηλατική κοινότητα. Το συγκεκριμένο πέρασμα άλλωστε είναι ίσως η πιο χαρακτηριστική στιγμή του ποδηλατικού γύρου της Ιταλίας. Εάν βρεθείς στο πέρασμα Στέλβιο καλοκαίρι κάνει όλο και περισσότερο κρύο ενώ ανεβαίνεις όμως η διαδρομή είναι γεμάτη ποδηλάτες και εκδρομείς. Τώρα το χειμώνα είναι όμως τελείως διαφορετική ιστορία καθότι έχει χιόνι, πάγο και πολύ χαμηλές θερμοκρασίες.
Στο πέρασμα Στέλβιο με τη Stelvio.
Το πέρασμα είναι κλειστό για μεγάλο χρονικό διάστημα αλλά και όταν ανοίγει για να περάσεις χρειάζεται αυτοκίνητο ειδικών προδιαγραφών. Οι Ιταλοί έδωσαν λοιπόν στο πρώτο SUV στην ιστορία της Alfa Romeo αυτό το όνομα θέλοντας να δείξουν τις δυνατότητες του τετρακίνητου οχήματος. Όχι μόνο στον πάγο και στο χιόνι αλλά και σε μια απαιτητική οδηγικά διαδρομή όπως είναι αυτή για να διαβείς το πέρασμα Στέλβιο που σε πηγαίνει από την Ιταλία στην Ελβετία.
Η κατηγορία των SUV είναι εμπορικά η ταχύτερη αναπτυσσόμενη στην αυτοκινητοβιομηχανία. Πλέον 1 στα 4 αυτοκίνητα που πωλείται στην Ευρώπη είναι SUV. Αντίθετα όλοι λένε ότι τα μεσαία sedan πεθαίνουν. Οδηγώντας βέβαια τη Giulia δεν μπορεί παρά να διαφωνήσει κανείς, η Stelvio μοιράζεται το ίδιο πάτωμα με το νέο πολυβραβευμένο σεντάν της Alfa Romeo. Υπάρχουν τρεις νέες εκδόσεις: Stelvio, Stelvio Super και Stelvio Business.Η Stelvio παρά τον όγκο και το μήκος της διαθέτει χαμηλό σχετικά βάρος (1660kg) και κατανομή 50-50 ανάμεσα στους δυο άξονες. Οι Ιταλοί ισχυρίζονται πως διαθέτει το πιο άμεσο σύστημα διεύθυνσης στην κατηγορία πράγμα που διαπιστώσαμε οδηγώντας το αυτοκίνητο, το οποίο είναι εξαιρετικά σταθερό στο δρόμο χάρη και στην προηγμένη ανάρτηση Alfalink. Σε αρκετά σημεία έχει γίνει χρήση εξαιρετικά ελαφρών υλικών υψηλής τεχνολογίας, όπως ανθρακόνημα (στον άξονα μετάδοσης) και αλουμίνιο (κινητήρας, αναρτήσεις, καπό, εμπρός/πίσω φτερά, πόρτες και πόρτα χώρου αποσκευών).
Η Stelvio διαθέτει σύστημα τετρακίνησης Αll-Wheel Drive με τεχνολογία Q4, ενώ εξοπλίζεται προαιρετικά και με μηχανικό διαφορικό αυτόματης εμπλοκής. Το αθλητικό σχέδιο της Stelvio κρύβει σε εντυπωσιακό βαθμό τον όγκο του αυτοκινήτου (4.68m μήκος, 2,16m πλάτος και 1,67m ύψος). Βλέποντας την από κοντά αρχικά υποθέτει κανείς πως πρόκειται για την έκδοση crossover της Giulia: «Προφανώς γι’ αυτό δε θα υπάρξει Giulia SW» είναι η δεύτερη σκέψη μας.
Οι Ιταλοί στην παρουσίαση που έγινε στο ξενοδοχείο Kulm (σ.σ: το πιο παλιό και το μεγαλύτερο του St Moritz) αναφέρθηκαν στα βασικά χαρακτηριστικά σχεδιαστικής φιλοσοφίας της Alfa Romeo: συμμετρικές αναλογίες, απλότητα και υψηλή ποιότητα στο φινίρισμα των επιφανειών (σ.σ: μέχρι και η πίσω εταζιέρα, πάγια πηγή προβλημάτων αποκλείεται πλέον να τρίξει ξανά!). Ο υποψήφιος αγοραστής έχει τη δυνατότητα να επιλέξει ανάμεσα σε 13 διαφορετικά χρώματα αμαξώματος και 13 διαφορετικές ζάντες αλουμινίου άσχετα αν εμείς είχαμε μάτια μόνο για το κόκκινο στην παρουσίαση. Επιλέξαμε όμως για τη δοκιμή ένα εκπληκτικό ανθρακί χρώμα που ταίριαζε καλύτερα με το τοπίο στη περιοχή.
Το εσωτερικό, δίνει την αίσθηση κουστουμιού χειροποίητου στα μέτρα σου: δέρμα, ξύλο και υφασμάτινες επενδύσεις ικανοποιούν όραση και αφή. Η θέση του οδηγού είναι χτισμένη γύρω του, αυτό γίνεται αντιληπτό από το υπερυψωμένο κεντρικό τούνελ (φιλοξενεί τον άξονα μετάδοσης), το κυρτό ταμπλό και το μικρής, διαμέτρου δερμάτινο τιμόνι. Πίσω του ξεχωρίζουν σταθερά τα τεράστια paddles που πρωτοείδαμε στην Ferrari 430. Θα θέλαμε λίγο πιο χοντρή τη στεφάνη του τιμονιού ώστε να ενεργοποιεί όλες τις νευρικές απολήξεις της παλάμης. Στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει η οθόνη TFT 8.8 ιντσών με ενσωματωμένη λειτουργία πλοήγησης 3D, που αναπτύχθηκε σε συνεργασία με την Magneti Marelli. Ένας περιστροφικός διακόπτης διευκολύνει τις επιλογές χαρτογράφησης (Alfa DNA).
Σε προστατεύει από εσένα!
Η Alfa Romeo Stelvio διαθέτει πληθώρα εξελιγμένων συστημάτων ασφαλείας, που περιλαμβάνονται στον βασικό ή προαιρετικό εξοπλισμό ανάλογα με την έκδοση. Το πιο σημαντικό σύστημα είναι το Integrated Brake System (IBS), που συμβάλλει στην άμεση απόκριση των φρένων. Το Forward Collision Warning και το Autonomous Emergency Brake με αναγνώριση πεζών, αρχικά προειδοποιεί τον οδηγό για πιθανή μετωπική σύγκρουση και έπειτα ενεργοποιεί το σύστημα φρεναρίσματος όπως Διαπιστώσαμε στην πράξη όταν ένας Ελβετός σταμάτησε λίγο άτσαλα για να περάσει ένα σκυλάκι. Αξίζει επίσης ν’ αναφέρουμε συστήματα ενεργητικής ασφάλειας όπως το Blind Spot Monitoring (BSM) με το Rear Cross-Path Detection, για συνεχή παρακολούθηση των τυφλών σημείων και στις δύο πλευρές του αυτοκινήτου. Τέλος, το Active Cruise Control είναι πολύτιμος σύμμαχος στον αυτοκινητόδρομο καθότι διατηρεί αλλά και προσαρμόζει αυτόματα την ταχύτητα σύμφωνα με τις συνθήκες κίνησης.
To ειδικό όργανο μέτρησης των πλευρικών επιταχύνσεων ξεπερνά στην πράξη το 0.9g. Η Stelvio είναι πραγματική Alfa Romeo.
Στο δρόμο η αμεσότητα του τιμονιού είναι εντυπωσιακή. Η ποιότητα κατασκευής γερμανική. Η ποιότητα κύλισης είναι άψογη, απόρροια της ακαμψίας του αμαξώματος, της άριστης συναρμογής και της ηχομόνωσης. Η ανάρτηση απορροφά τις ανωμαλίες χωρίς να επιτρέπει στο αμάξωμα να γέρνει. Ο κινητήρας όσο ανεβάζεις στροφές ακούγεται… σαν άλλοτε, ναι πρόκειται για πραγματική Alfa Romeo! Ελαστικός και ροπάτος χαμηλά, ψυχωμένος ψηλά (ειδικά στη χαρτογράφηση Dynamic) σε φτιάχνει για να οδηγήσεις γρήγορα. Όταν το κάνεις η Stelvio δείχνει το DNA της επιβεβαιώνοντας πλήρως τον CEO της εταιρείας Φαμπρίτσιο Κούρσι: «Πρώτα φτιάξαμε μια Alfa Romeo και μετά ένα SUV». Θεωρούμε πως με τη Stelvio βρέθηκε ανταγωνιστής για τη Macan (σ.σ: προφανώς η Porsche θα έχει καλύτερη αξία μεταπώλησης). Περισσότερα σε σχέση με τον πολύ ισχυρό ανταγωνσιμό (X3, GLC, Q5) μετά την εκτενή μας δοκιμή επί Ελληνικού εδάφους.
Η Stelvio κατασκευάζεται στην Ιταλία στο ιστορικό εργοστάσιο του Κασίνο στη γραμμή παραγωγής που δημιουργήθηκε αποκλειστικά για τα νέα μοντέλα της εταιρείας, όπως η Giulia. Μπορείτε να δείτε τη Stelvio σ’ έναν από τους αντιπροσώπους της Alfa Romeo στη χώρα μας. Ήδη δέχονται παραγγελίες σε τιμές που ξεκινούν από τις 62.000 ευρώ για το First Edition των 280PS. Προσωπικά θεωρούμε πως το Stelvio είναι χτισμένο γύρω από τον δίλιτρο υπετροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης 280 PS.
O χώρος αποσκευών των 525lt είναι εύκολα προσβάσιμος διαθέτει, ηλεκτρικά ανοιγόμενη πόρτα και πολλές δυνατότητες ακινητοποίησης των αποσκευών.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA Stelvio 2.0lt βενζίνη
Κινητήρας: 1.995 cc
Ισχύς: 280 PS στις 5.250 rpm
Ροπή: 41,8 kgm στις 2250rpm
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 230 km/h
Επιτάχυνση 0-100km/h: 5,7 sec
Μεικτή κατανάλωση (lt/100 km): 7.0lt
Εκπομπές CO2: 161 gr/km
Βάρος: 1.660 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.687/1.903/1.671 mm
Χώρος αποσκευών: 525 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 395 €
Τιμή: Από 62.050€ (έκδοση First Edition)
0 σχόλια